<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=295310551269693&ev=PageView&noscript=1" />

Co nowego?

Śladowy, ale znaczący - selen

Pierwiastki śladowe to mikroelementy, które występują w naszym organizmie w bardzo małych ilościach. Zapotrzebowanie na nie wynosi poniżej 100 mg/dobę. Selen jest jednym z nich. Niech nie zwiedzie Was ta mała ilość, której potrzebujemy, ponieważ te mikrogramy są niezbędne do funkcjonowania naszego organizmu i zachowania pełni zdrowia.

Borówka – właściwości

Sezon na borówki tuż tuż :) Wobec tego to idealny czas, aby dowiedzieć się co nieco o ich właściwościach.

Borówka amerykańska przywędrowała z USA i Kanady, gdzie naturalnie występuje tam dziko. Krzew borówki jest długowieczny i doskonały do samodzielnej uprawy. Natomiast owoc jest słodki lub lekko kwaśny w zależności od odmiany.

Zdrowotna czarnuszka - jak i na co działa?

Czarnuszka siewna to roślina lecznicza o wielowiekowej tradycji. Ponad 3 tysiące lat temu była ceniona w krajach Orientu, głównie z uwagi na wzmocnienie układu odpornościowego. Jej ojczyzną jest Azja Mniejsza. Była popularna również w Europie, w XVIII wieku popadła w zapomnienie, ale teraz ponownie została odkryta. Występuje naturalnie w postaci nasion, z których tłoczony jest olej.

Seler - właściwości

Bogaty w przeciwutleniacze, stanowi źródło witaminy K, a także jest niskokaloryczną przekąską. To wszystko opisuje warzywo jakim jest seler. Znajdziemy go pod postacią korzenia oraz selera naciowego.

Truskawki - właściwości

Czerwiec za pasem i pojawiają się pierwsze truskawki - jeden z przysmaków kojarzony z nadejściem lata. To jedne z owoców, które są bardzo wyczekiwane z uwagi na swój smak i obłędny zapach.

Miód - niezbędnik

Miód jest jedną z najbardziej wartościowych substancji, które możemy pozyskać dzięki naturze. Dzięki jego właściwościom bakteriobójczym i stymulacji układu odpornościowego jest znany jako naturalny antybiotyk. Jednakże, jego szczególne własności znacznie wykraczają poza walkę z przeziębieniem. Zależne jest to też od odmiany miodu.

Fasolka szparagowa - właściwości

Fasolka szparagowa, która wywodzi się z Ameryki Południowej, do Europy dotarła hiszpańskimi statkami pod koniec XVI wieku. Zielona i żółta to obowiązkowy element letniego lub jesiennego obiadu. I bardzo dobrze, bo ma pokaźny komplet witamin i minerałów, a do tego dawkę flawonoidów.

Żółta odmiana fasolki jest trochę bardziej słodka i mniej wyrazista w smaku, przez co bardziej pasuje do delikatniejszych ...

Woda kokosowa - naturalny izotonik?

Dostępna jest solo albo mieszana z sokami owocowymi lub przecierami. Dzięki składnikom jakie zawiera traktowana jest jako naturalny płyn nawadniający, doskonały dla osób aktywnych. Woda kokosowa stała się bardzo lubiana, a czy za jej popularnością stoi prawda?

Domowe pieczone chipsy ziemniaczane

Zdrowe odżywianie, to nie tylko świadome wybory w czasie zakupów, ale też gotowanie pełne inspiracji. Czy ktoś z Was nie lubi słonych przekąsek do wieczornego filmu? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to pewnie jesteś fanem słodkości i polecam Ci przepis na brownie z truskawkami. Ale wracając do słonych potraw, dzisiaj przed Wami domowe chipsy ziemniaczane. Chrupkie i aromatyczne, idealne z domowym ...

6 wskazówek od dietetyka

Założę się, że czasem każdy zastanawiał się, jak wygląda podejście dietetyka do jedzenia i zdrowego stylu życia. Przed Tobą 6 wskazówek, które są za mną na codzień, a Ty możesz wprowadzić je od zaraz!

Owoce i warzywa - do lodówki czy na stół?

Prawidłowe przechowywanie to pierwsza zasada przedłużenia trwałości produktów. W okresie letnim magazynowanie warzyw i owoców może być ciężkim orzechem do zgryzienia. Jak to w końcu jest: pomidory dać do lodówki czy może zostawić na stole? A co z jagodami? Dzisiaj niezbędnik przechowywania warzyw i owoców - krok po kroku.

Insulinooporność - plaga naszych czasów

O insulinooporności wszędzie jest głośno - w telewizji, prasie czy na blogach o zdrowym odżywianiu. Niestety jest ona plagą naszych czasów. Dotyka coraz młodszych osób i jest przyczyną poważnych konsekwencji zdrowotnych, takich jak otyłość, cukrzyca, zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych ale także udaru mózgu czy PCOS. Szacuje się, że nawet 24-50% osób dorosłych w krajach wysoko rozwiniętych może chorować na insulinooporność.

Szparagi - właściwości

Sezon na szparagi w pełni. Nazywa się je nowalijkami, na równi z rzodkiewką, sałatą, pomidorem czy ogórkiem. I te białe i te zielone to jedne z pierwszych warzyw, które pojawiają się z początkiem wiosny (chociaż wiosna to trochę wygórowane słowa, patrząc na dzisiejszy termometr). Szparagi nie tylko świetnie prezentują się na talerzu, ale też same w sobie są bardzo wartościowe.

Moc kiełków

Kiełki to rośliny w bardzo wczesnej formie wzrostu. Jako, że nasiono kumuluje wszystkie niezbędne substancje potrzebne, aby powstała dojrzała roślina, kiełki to takie skoncentrowane źródło witamin i minerałów.

Awokado - właściwości

Awokado to znakomity pokarm, dzięki któremu możemy urozmaicić swoją dietę, ale co najważniejsze wprowadzić wiele cennych prozdrowotnych składników. Pochodzący z Meksyku owoc awokado to jedno z najbardziej wszechstronnych substratów  w kuchni – możemy go wykorzystać i na słono i na słodko.

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ